Řetězce na Slovensku ani v Česku na inflaci nevydělaly. Právě naopak.

  • Publikováno 12. októbra 2023

V době inflace byly velké nadnárodní řetězce častým tématem na Slovensku i v České republice. Politici podezřívali dotyčné společnosti z toho, že ceny svých výrobků navyšují víc než jen o inflaci. Finanční údaje však hovoří jinak. Pouze v menším počtu supermarketů a hypermarketů vzrostly tržby více než o míru inflace. Po započtení všech nákladů, které se v době inflace zvyšovaly, marže většiny obchodů dokonce klesly. V analýze se podrobněji podíváme na finanční kondici největších řetězců v Česku a na Slovensku.

Shrnutí:

  • Na Slovensku působí v maloobchodě přes 39 tisíc firem, v sousední České republice je to téměř 70 tisíc společností.
  • V oblasti diskontních prodejen a supermarketů či hypermarketů kralují řetězce Lidl a Kaufland, které patří do skupiny Schwarz Gruppe. V obou zemích dosahují nejvyšších tržeb i zisků.
  • Většina řetězců plně nepromítla výši inflace do svých tržeb, natož do obchodních nebo ziskových marží. Ziskové marže společnostem meziročně klesaly. Výjimkou jsou pouze menší řetězce, jako je Milk-Agro na Slovensku a Norma v České republice. Penny Market zvýšil svou ziskovou marži o pouhé dvě desetiny procentního bodu.
  • Pro čtyři řetězce, které působí v obou zemích, jsou slovenští zaměstnanci levnější, pohltí menší část z přidané hodnoty prodejen. Nejméně z přidané hodnoty spotřebují zaměstnanci Lidlu a Kauflandu. Naopak nejvíce na Slovensku zhltnou zaměstnanci Billy a v Česku zaměstnanci Tesca.

Téměř polovina českého maloobchodu sídlí v Praze

V oblasti maloobchodu působí na Slovensku 39 031 společností, z nichž 35,8 % má sídlo v Bratislavském kraji. Druhým krajem s nejvyšším počtem podniků v maloobchodě je Košický kraj s podílem 12,4 % a třetí místo patří Nitranskému kraji s podílem 10,6 %. V dvakrát větší České republice podniká v  maloobchodě 70 933 podniků, z toho více než 40 % (28 435 podniků) působí v Praze. Druhým v pořadí je Jihomoravský kraj s podílem 14,2 % a třetím Moravskoslezský kraj s podílem 9 %.

Počet maloobchodních podniků a jejich podíl v Česku a na Slovensku

Kraj (Slovensko) Počet Podíl Kraj (Česká republika) Počet Podíl
Bratislavský 13 985 35,8% Hlavní město Praha 28 435 40,1%
Košický 4 846 12,4% Jihomoravský kraj 10 048 14,2%
Nitranský 4 156 10,6% Moravskoslezský kraj 6 397 9%
Žilinský 3 763 9,6% Středočeský kraj 4 313 6,1%
Trnavský 3 377 8,7% Ústecký kraj 2 964 4,2%
Banskobystrický 3 166 8,1% Zlínský kraj 2 945 4,2%
Prešovský 3 069 7,9% Olomoucký kraj 2 872 4%
Trenčínský 2 669 6,8% Plzeňský kraj 2 448 3,5%
Jihočeský kraj 2 308 3,3%
Liberecký kraj 1 991 2,8%
Karlovarský kraj 1 641 2,3%
Pardubický kraj 1 594 2,2%
Královéhradecký kraj 1 570 2,2%
Kraj Vysočina 1 407 2%

Zdroj: Finstat.cz, říjen 2023

Největší je v obou zemích řetězec Lidl

V analýze jsme se zaměřili na hypermarkety, supermarkety a diskontní prodejny. Na Slovensku jsme identifikovali 6 řetězců a v Česku 8. V obou zemích působí německé řetězce Lidl, Kaufland a Billa a také britské Tesco. Kromě toho na Slovensku podnikají Terno real estate s.r.o., která provozuje prodejny pod značkami Kraj nebo Terno, a MILK-AGRO, spol. s r.o. V Česku jsou kromě zmíněné čtyřky silnými hráči na trhu také Albert Česká republika, s.r.o., Globus ČR, v.o.s., Penny Market s.r.o. a menší řetězec NORMA, k.s.

Největší z hlediska tržeb je na Slovensku i v Česku německý řetězec Lidl ze skupiny Schwarz Gruppe. Na Slovensku Lidl v roce 2022 utržil téměř 1,9 miliardy eur, zatímco v České republice přes 3,4 miliardy eur (v přepočtu podle kurzu 24,563 Kč = 1 euro k 11. říjnu 2023). Zatímco na Slovensku zůstává Tesco i nadále dvojkou na trhu s tržbami 1,6 miliardy eur a Kaufland trojkou s tržbami 1,5 miliardy eur, v Česku je dvojkou na trhu Kaufland s tržbami přes 2,6 miliard eur a trojkou řetězec Albert s tržbami téměř 2,5 miliard eur – oba údaje jsou za rok 2021, protože společnosti Kaufland ani Albert zatím nezveřejnily své účetní závěrky za minulý rok.

Německé prodejny mají trh supermarketů a hypermarketů na Slovensku podchycený lépe než v České republice. Zatímco Lidl a Kaufland mají podíl na tržbách slovenských řetězců přes 55 %, tak v Česku je to jen necelých 41 %. Na Slovensku tvoří zbytek trhu Tesco (26,4 %) a Billa (12,5 %). V Česku jsou kromě nich další dva silní hráči, a to Albert (17,8 %) a Penny Market (12,2 %). Tescu tak zůstává jen menší podíl ve výši 12,2 % a Bille 9,1 %.

Rozdělení tržeb v Česku

Zdroj: Finstat.cz, říjen 2023

Tržby českých řetězců (seřazeno podle tržeb v roce 2021)

2019 2020 2021 2022
Lidl Česká republika s.r.o. 2 587 763 058 € 2 978 182 185 € 3 112 995 033 € 3 434 378 781 €
Kaufland Česká republika v.o. s. 2 399 943 248 € 2 566 101 494 € 2 607 717 828 € -
Albert Česká republika, s.r.o. 2 252 307 169 € 2 418 240 687 € 2 498 628 343 € -
Penny Market s.r.o. 1 391 830 721 € 1 500 666 083 € 1 717 004 030 € 1 983 000 489 €
Tesco Stores ČR a.s. 1 749 379 147 € 1 701 665 106 € 1 713 186 500 € 1 860 114 807 €
BILLA, spol. s r. o. 1 214 517 486 € 1 297 250 865 € 1 276 220 942 € 1 372 074 950 €
Globus ČR, v.o.s. 983 751 659 € 953 551 887 € 994 597 118 € -
NORMA, k.s. 90 119 204 € 104 240 769 € 103 173 269 € 110 867 850 €

Zdroj: Finstat.cz, říjen 2023

Rozdělení tržeb na Slovensku

Zdroj: Finstat.cz, říjen 2023

Tržby slovenských řetězců (seřazeno podle tržeb v roce 2022)

2019 2020 2021 2022
Lidl Slovenská republika, s.r.o. 1 368 521 000 € 1 509 677 000 € 1 653 540 000 € 1 892 026 000 €
TESCO STORES SR, a.s. 1 392 994 000 € 1 490 468 000 € 1 636 516 000 € 1 432 126 000 €
Kaufland Slovenská republika v.o.s. 1 193 659 920 € 1 290 726 985 € 1 379 472 756 € 1 544 754 000 €
BILLA s.r.o. 657 001 000 € 695 298 000 € 713 608 000 € 775 164 000 €
Terno real estate, s.r.o. 139 283 521 € 176 846 672 € 189 343 669 € 216 106 387 €
MILK-AGRO, spol. s r.o. 119 130 847 € 125 164 152 € 121 046 068 € 125 504 890 €

Zdroj: Finstat.cz, říjen 2023

Obchody na inflaci nevydělaly, právě naopak

Obavy, že řetězce přenesou veškerou inflaci do koncových cen a ještě si ukrojí něco navíc, se nakonec nenaplnily. Na Slovensku dosáhla v roce 2022 inflace 12,8 % a v Česku 15,1 %. Pouze menšina řetězců na slovenském a českém trhu překonala tržbami tyto úrovně. Na Slovensku to byl Lidl (14,4 %) a Terno real estate (14,1 %) a v Česku zatím jen Penny Market (15,5 %). Loňské výsledky společností Kaufland, Globus a Albert ještě nebyly zveřejněny (říjen 2023). I přes rychlejší růst tržeb ve srovnání s předchozími lety rostly náklady společností na pořízené zboží, mzdy i energie.

Obchodní marže, která udává poměr tržeb z prodeje zboží a nákladů na jeho pořízení, u většiny obchodů klesla, případně jen mírně vzrostla. Na Slovensku vzrostla společnosti Milk-Agro (0,8 p. b.) a Terno real estate (0,3 p. b.). V České republice vzrostla marže společnostem Norma, Billa (shodně o 0,8 p. b.) a Tesco (0,5 p. b.).

V průměru zůstalo řetězcům na Slovensku v roce 2021 z každého eura utrženého za prodej zboží po uhrazení nákladů na jeho pořízení více než 29 centů, zatímco v České republice to bylo o 3 centy méně.

Obchodní marže řetězců v Česku a na Slovensku (%)

Slovenské řetězce 2019 2020 2021 2022 České řetězce 2019 2020 2021 2022
Lidl 27,1% 28,2% 28% 26,6% Lidl 28% 27,4% 27,2% 27,2%
Kaufland 28% 28,1% 29% 27,6% Kaufland 24,3% 25,8% 25,9%
Tesco 24,8% 26% 26,6% 26,1% Tesco 27,2% 28% 27,6% 28,1%
Billa 26,7% 26,9% 27,2% 27,1% Billa 24,4% 24,9% 24,6% 25,3%
Terno real estate 25,9% 28,4% 28,2% 28,4% Albert 27,7% 28,8% 29,1%
Milk-Agro 30% 30,7% 31,4% 32,2% Globus 27,5% 27,5% 26,7%
Norma 29,5% 29,7% 29,4% 30,2%
Penny Market 22,8% 23,2% 23% 21,7%

Zdroj: Finstat.cz, říjen 2023

Po zahrnutí ostatních nákladů spojených s hospodářskou činností, bez osobních nákladů (hrubé marže), zbývají pouze tři společnosti, jejichž hrubá marže se meziročně zvýšila. Na Slovensku jde pouze o sabinovský řetězec Milk-Agro a v Česku nejmenší Normu a německou Billu.

V případě hrubé marže je patrný rozdíl mezi slovenským a českým trhem. Nejvyšší hrubou marži v obou zemích má Kaufland, ale zatímco v Česku činí 17,9 % (v roce 2021), na Slovensku je o 3,9 p. b. vyšší. Stejným případem je Tesco (20,7 % vs. 15,9 % v roce 2022), Billa (17,9 % vs. 14,8 %) a v menší míře i Lidl (17,6 % vs. 17 %). Ze všech řetězců má nejvyšší hrubou marži na Slovensku Milk-Agro (21,3 % v roce 2022) a v Česku Norma (18,2 % v roce 2022).

Tento rozdíl zůstane viditelný i po zahrnutí všech příjmů a nákladů a po zaplacení daně z příjmu právnických osob. Zisková marže (čistý zisk na jedno euro tržeb) je na Slovensku obecně vyšší než v Česku, ale ne výrazně.

Nejvyšších zisků dlouhodobě dosahují v obou zemích Lidl a Kaufland. Na Slovensku dosáhl Lidl v roce 2022 čistého zisku více než 124 milionů eur, což je jen o 5 milionů eur méně než zisk ostatních řetězců dohromady. V Česku podle našich odhadů vygeneroval v roce 2022 více než 170 milionů eur a v roce 2021 přibližně 182 milionů eur (Kaufland je na Slovensku i v Česku veřejnou obchodní společností, což znamená, že daň z příjmu právnických osob odvádí do státního rozpočtu až jeho zahraniční mateřská společnost). Pokud vezmeme v úvahu pouze rok 2021, za který máme k dispozici finanční údaje o všech prodejnách, čistý zisk společnosti Lidl tvořil 65 % čistého zisku ostatních sedmi řetězců dohromady.

Nejvyšší ziskovou marži na Slovensku měl v roce 2022 právě Lidl, a to přes 6,6 %, i když si meziročně pohoršil – stejně jako většina ostatních obchodů s výjimkou Milk-Agro, kterému se podařilo odlepit ode dna a z 0,1 % v roce 2021 mu vzrostla zisková marže na 0,7 %. V Česku kraluje s marží 6,2 % za rok 2022 menší řetězec prodejen Norma, který je zároveň jedním ze dvou prodejců (Penny Market zvýšil marži o 0,2 p. b.), kterým se podařilo ziskovou marži zvýšit. Lidl je druhý v pořadí a třetí by pravděpodobně byl Kaufland.

Kaufland i Lidl dosahují na Slovensku vyšší marže než v Česku, Billa je má v obou zemích podobné – kolem 1 %. Největší rozdíl je v případě Tesca. Zatímco zisková marže Tesca na Slovensku se pohybuje kolem 4 až 5 %, v České republice se blíží nule. Zároveň zde pozorujeme největší meziroční propad ziskové marže. Důvodem je prudší nárůst odpisů dlouhodobého majetku v rámci účetní položky Odpisy a opravné položky k dlouhodobému nehmotnému a hmotnému majetku. Ty v Česku Tesco více než zdvojnásobilo a na Slovensku vzrostly o více než polovinu.  

Přesto Lidl i Kaufland dominují slovenskému i českému trhu. V Česku má vyšší marži jen Norma, která provozuje 50 diskontních prodejen, což je šestina oproti Lidlu nebo osmina oproti obdobnému formátu prodejen pod značkou Penny Market.

Zisková marže slovenských a českých řetězců (%)

Slovenské řetězce 2019 2020 2021 2022 České řetězce 2019 2020 2021 2022
Lidl 6,6% 6,7% 7,1% 6,6% Lidl 7,4% 6,8% 5,8% 5%
Kaufland 3,6% 4% 5% 4,6% Kaufland 2,9% 3,8% 4,1%
Tesco 5,1% 3,5% 5% 3,5% Tesco 1,2% 0,7% 1,9% 0,2%
Billa 0,4% 1,5% 1,4% 1,3% Billa 1,7% 2,1% 2,1% 1,4%
Terno real estate -7,5% -2,6% -3,7% -4,1% Albert 0% 2,9% 1,7%
Milk-Agro 0,9% 0,8% 0,1% 0,7% Globus 1,7% 1% 2,4%
Norma 4,6% 5,1% 5,8% 6,2%
Penny Market 2% 2,8% 2,2% 2,4%

Zdroj: Finstat.cz, říjen 2023

Slováci jsou pro řetězce levnější

Důvodem nižší ziskové marže čtyř řetězců působících na Slovensku i v Česku je také cena pracovní síly. Osobní náklady na Slovensku zhltnou řetězcům jen menší část jejich přidané hodnoty. Zatímco na Slovensku dá Lidl či Kaufland 40,9 %, resp. 48 % z přidané hodnoty na zaměstnance, tak v Česku je to 44,5 %, resp. 53,9 % (2021). Nejvýraznější rozdíl je v případě Tesca. Slovenské Tesco dává na jednoho zaměstnance ze své přidané hodnoty pouze 52,1 %, ale české Tesco až 64,3 %.

Podíl osobních nákladů na přidané hodnotě (%)

Slovenské řetězce 2019 2020 2021 2022 České řetězce 2019 2020 2021 2022
Lidl 39,9% 39,2% 38,7% 40,9% Lidl 38,9% 41,4% 43,9% 44,5%
Kaufland 49,4% 48,3% 46,6% 48% Kaufland 56,2% 53% 53,9%
Tesco 54,7% 55,8% 51,8% 52,1% Tesco 67,6% 66,7% 66,2% 64,3%
Billa 57,7% 58% 58,5% 60,1% Billa 66,7% 65,8% 74,4% 62,5%
Terno real estate 103,4% 85,1% 83,4% 91% Albert 66,6% 63,7% 64,1%
Milk-Agro 89% 90% 94,8% 92,2% Globus 78,6% 80,5% 78,7%
Norma 60,4% 55,2% 57,7% 56,1%
Penny Market 60% 58,1% 61,3% 60%

Zdroj: Finstat.cz, říjen 2023

V nominálním vyjádření má přitom slovenské Tesco nejdražší zaměstnance na trhu. Zatímco v Lidlu nebo Kauflandu stojí jeden zaměstnanec necelých 23 tisíc eur, resp. 21 tisíc eur, v případě Tesca je to 24,5 tisíce eur. V Česku mají dražší zaměstnance pouze Lidl a Norma. Tescu však na Slovensku i v Česku vzrostly od roku 2019 náklady na jednoho zaměstnance nejrychleji. Na Slovensku o necelých 6,5 tisíce eur a v Česku o více než 5 tisíc eur. Na druhou stranu Tesco v obou zemích zaměstnává stále méně zaměstnanců, což se odráží i na ukazateli podílu osobních nákladů na přidané hodnotě.

Osobní náklady na jednoho zaměstnance a počet zaměstnanců

2019 2020 2021 2022
Slovenské řetězce Počet zam. ON/PZ Počet zam. ON/PZ Počet zam. ON/PZ Počet zam. ON/PZ
Lidl 5 121 19 357 € 5 559 19 628 € 5 724 20 947 € 5 969 22 842 €
Kaufland 6 382 19 143 € 6 777 19 381 € 6 996 19 971 € 7 317 21 009 €
Tesco 7 616 18 006 € 6 719 21 150 € 6 642 22 819 € 6 439 24 500 €
Billa 4 069 16 242 € 4 237 17 065 € 4 126 18 339 € 4 109 20 306 €
Terno real estate 1 010 18 735 € 1 080 22 063 € 1 252 20 460 € 1 323 21 431 €
Milk-Agro 1 461 14 213 € 1 527 15 320 € 1 528 15 258 € 1 515 16 245 €

Zdroj: Finstat.cz, říjen 2023

Osobní náklady na jednoho zaměstnance a počet zaměstnanců

2019 2020 2021 2022
České řetězce Počet zam. ON/PZ Počet zam. ON/PZ Počet zam. ON/PZ Počet zam. ON/PZ
Lidl 7 513 25 462 € 8 322 26 778 € 9 187 26 130 € 9 517 27 291 €
Kaufland 11 021 20 513 € 11 264 21 499 € 11 492 21 871 €
Tesco 9 004 22 079 € 7 874 24 187 € 7 276 25 761 € 7 010 27 139 €
Billa 6 337 18 096 € 6 461 19 470 € 6 369 21 905 € 6 635 19 148 €
Albert 10 604 21 465 € 10 846 23 313 € 10 743 24 696 €
Globus 5 438 21 323 € 5 294 21 617 € 4 905 22 955 €
Norma 342 26 896 € 370 28 517 € 383 27 730 € 410 27 623 €
Penny Market 5 550 22 853 € 5 745 24 901 € 5 804 24 340 € 5 948 26 389 €

Zdroj: Finstat.cz, říjen 2023

Lidl je králem řetězců, a to v Česku i na Slovensku

Králem trhu v oblasti diskontních prodejen nebo supermarketů a hypermarketů je v obou zemích skupina Schwarz Gruppe. Lidl má sice druhé nejdražší zaměstnance na českém i slovenském trhu, ale v průměru dokáže generovat nejvyšší čistý zisk. Na Slovensku necelých 21 tisíc eur a v Česku téměř 18 tisíc eur. Na Slovensku je na druhém místě Kaufland (více než 9,6 tis. eur na zaměstnance) a v Česku Norma (15,6 tis. eur), přičemž třetí místo s větším odstupem obsadil Kaufland. Na Slovensku by to bylo Tesco, i když minulost ukázala, že Tesco dokázalo Kaufland předběhnout podle toho, jak vysoké opravné položky vykázalo.

Hospodářský výsledek po zdanění na jednoho zaměstnance

Slovenské řetězce 2019 2020 2021 2022 České řetězce 2019 2020 2021 2022
Lidl 17 529 € 18 258 € 20 615 € 20 908 € Lidl 25 347 € 24 216 € 19 817 € 17 957 €
Kaufland 6 655 € 7 650 € 9 847 € 9 611 € Kaufland 6 301 € 8 587 € 9 348 €
Tesco 9 616 € 7 297 € 11 271 € 8 925 € Tesco 2 333 € 1 510 € 4 387 € 656 €
Billa 586 € 2 388 € 2 382 € 2 465 € Billa 3 249 € 4 283 € 4 209 € 2 816 €
Terno real estate -10 392 € -4 246 € -5 550 € -6 737 € Albert 0 € 6 519 € 4 012 €
Milk-Agro 736 € 615 € 93 € 541 € Globus 2 997 € 1 720 € 4 825 €
Norma 12 106 € 14 290 € 15 639 € 16 890 €
Penny Market 4 961 € 7 419 € 6 624 € 7 894 €

Zdroj: Finstat.cz, říjen 2023

Přečtěte si naše další analýzy

V Česku kraluje Bohemia Interactive a na Slovensku Pixel Federation. Jaké jsou výsledky největších společností v herním průmyslu?
V Česku kraluje Bohemia Interactive a na Slovensku Pixel Federation. Jaké jsou výsledky největších společností v herním průmyslu?

Herní byznys na Slovensku a v Česku je nesrovnatelný s tím celosvětovým, přesto i v těchto dvou relativně malých ekonomikách existují společnosti, které konkurují studiím na světovém trhu, nebo jsou přímo jejich součástí. V analýze se zabýváme 5 největšími studii v Česku a na Slovensku a vývojem jejich finančních ukazatelů za poslední 4 roky (od roku 2019 do roku 2022). Pouze 2 z 10 společností zveřejnily také údaje za rok 2023.

Oblíbená destinace Ukrajinců i Rusů. Kdo vlastní české firmy?
Oblíbená destinace Ukrajinců i Rusů. Kdo vlastní české firmy?

Počet zahraničních osob v orgánech českých firem se až na krátkodobé výjimky neustále zvyšuje. K únoru 2024 bylo v českých firmách na různých pozicích více než 156 tisíc zahraničních osob, převážně ze Slovenska, Ukrajiny nebo Ruské federace. Zatímco v roce 2014 vzniklo více než 3 600 zahraničních statutárních orgánů, o osm let později jich bylo téměř dvakrát tolik. Zlom nastal až v roce 2023, kdy v důsledku ruské invaze na Ukrajinu vzniklo výrazně méně statutárních funkcí obsazených ruskými občany. V analýze jsme se zaměřili na zahraniční osoby, které figurují ve společnostech v České republice. Jaké funkce zastávají, ze kterých zemí pocházejí a ve kterých sektorech nejčastěji podnikají. Konkrétně jsme se zaměřili na zahraniční osoby z Ruska a Ukrajiny.

Nastavení soukromí

FinStat.cz používá cookies k přizpůsobení obsahu, poskytování funkcí a ke statistickým účelům. Klepnutím na tlačítko Akceptovat nám udělíte souhlas se zpracováním cookies pro všechny tyto účely. Chcete-li udělit souhlas pouze pro některé z nich, klepněte na tlačítko Přizpůsobit.

Více informací o používání cookies a zpracování osobních údajů naleznete v Politice cookies. Také berete na vědomí, že: zobrazit více...

Společnost FinStat s. r. o. jako provozovatel webového portálu FinStat.sk získává a dále zpracovává osobní údaje fyzických osob z oficiálních státních registrů. Při používání webového portálu bude docházet ke zpracování osobních údajů i ze strany uživatele. Zpracovávání osobních údajů podléhá legislativním omezením uvedeným v zákoně č.j. 18/2018 Sb. o ochraně osobních údajů a v Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob při zpracovávání osobních údajů i o volném pohybu takových údajů, kterým se zrušuje směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně údajů). Při používání webového portálu vystupujete v pozici samostatného provozovatele při zpracování osobních údajů podle uvedené legislativy, a proto jste povinen samostatně a nezávisle na společnosti FinStat. r. o. zajistit ochranu zpracovávaných osobních údajů a splnit všechny legislativní podmínky a povinnosti spojené se zpracováním osobních údajů.

FinStat.sk používa cookies na prispôsobenie obsahu, poskytovanie funkcií a na štatistické účely. Kliknutím na tlačidlo Prijať všetko nám udelíte súhlas so spracovaním cookies na všetky tieto účely. Výberom a kliknutím tlačidla Potvrdiť výber nám dávate súhlas na spracovanie vami vybraných cookies:

Nezbytné soubory cookie napomáhají použitelnosti webu tím, že umožňují základní funkce, například. navigaci na stránce. Bez těchto souborů cookie by web nefungoval správně.

Štatistické súbory cookie pomáhajú vlastníkom webových lokalít porozumieť, ako návštevníci používajú tieto webové lokality tým, že zhromažďujú anonymizované informácie a reportujú ich.

Více informací o používání cookies a zpracování osobních údajů naleznete v Politice cookies. Také berete na vědomí, že: zobrazit více...

Společnost FinStat s. r. o. jako provozovatel webového portálu FinStat.sk získává a dále zpracovává osobní údaje fyzických osob z oficiálních státních registrů. Při používání webového portálu bude docházet ke zpracování osobních údajů i ze strany uživatele. Zpracovávání osobních údajů podléhá legislativním omezením uvedeným v zákoně č.j. 18/2018 Sb. o ochraně osobních údajů a v Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob při zpracovávání osobních údajů i o volném pohybu takových údajů, kterým se zrušuje směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně údajů). Při používání webového portálu vystupujete v pozici samostatného provozovatele při zpracování osobních údajů podle uvedené legislativy, a proto jste povinen samostatně a nezávisle na společnosti FinStat. r. o. zajistit ochranu zpracovávaných osobních údajů a splnit všechny legislativní podmínky a povinnosti spojené se zpracováním osobních údajů.